Totalt antall sidevisninger

fredag 20. januar 2017

Spøkelser: Per Ottesen


  Bokblogg  

Utdrag fra boken

Du trodde kanskje at spøkelser bare fantes i overtroiske historier og var ment for folk med ville fantasier. I denne boken får du kanskje bevis på at noe av det du trodde bare var tull, er ekte. Hvem vet, kanskje denne boken setter livet i perspektiv?

 

 Innledning                                                                

Da jeg først så på boken tenkte jeg at en slik type bok ikke vil passe for en som meg. At den er for barnslig. Men der var jeg nødt til å tenke om igjen. Denne boken er ikke for pingler som ikke tør å sove med lyset av. Denne boken er kun for de som liker å bli skremt og som ikke utestenger alt som høres fremmed ut. Da jeg leste denne boken, måtte jeg være forberedt på å måtte tenke på en annerledes måte. Jeg måtte være forberedt på å se livet i et annet perspektiv.

 Boken er en frittstående bok. Det vil si at det ikke finnes noen oppfølgere eller at det er noen bøker før denne. Boken er delt inn i kapitler, hvor hvert kapittel utgjør en historie. 

 

Handling

Boken «Spøkelser» skrevet av Per Ottersen, handler om at forfatteren selv reiser rundt på Vinstra og samler inn spøkelseshistorier som folk mener har skjedd i virkeligheten. Jeg opplever atdenne  skiller seg ut fra andre bøker fordi den blir regnet som en faktabok. Samtidig er det ikke bevis for at det har skjedd, eller at noe slikt kan skje. Siden boken er bygget opp av mange forskjellige historier, vil det si at den ikke bare har en spenningstopp, den har nærmere 15!

 Nå tenker du kanskje at forfatteren mister litt av spenningen etter hvert, og at mye av innholdet blir oppbrukt. Det var det jeg også trodde ville komme til å skje, men jeg synes at forfatteren klarer å skrive mye av det samme på forskjellige måter som gjør at leselysten blir opprettholdt.


Min mening

Jeg synes at boken er skrevet på en veldig sjarmerende måte for noen ganger så skriver forfatteren i jeg-person, mens andre steder i boken så er det selve personen som har opplevd hendelsen i jeg-person. Boken Spøkelser  passer for folk som liker å tenke litt utenfor boksen, og som frivillig kan gå med på at det finnes andre løsninger etter livet enn bare døden.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar