Totalt antall sidevisninger

torsdag 19. januar 2017

Simon Stranger: De som ikke finnes


Jeg har lest boka «De som ikke finnes» av Simon Stranger.  Denne boka er fengende og opprørende. I denne parallell - fortellingen blir man kjent med flyktningen Samuel og den norske jenta Emilie. Når man leser denne romanen får man vite hvordan det er å være flyktning, og hvordan flyktningene  kommer til et fremmed land. De sniker seg inn i land. Flyktningene er papirløse og  har ikke en fremtid. Denne historien er ikke Emilie sin, men flyktningen Samuel sin.  Når jeg leser denne boka får jeg vite hvordan det er å komme til et fremmed land hvor man til og med  er uønsket. Det siste Emilie ga til Samuel, var en lapp med adressen på. Nå står Samuel utenfor huset til Emilie i Oslo. Begge er redde for hva som skal skje nå.  
                                    
    

                                                                Jeg mener at denne boka er spennende. Gjennom tidene møter jeg  en som er flyktning og en som har det bra i livet sitt. Hun som har det bra møter flyktningen. Boken forteller oss mer om flyktninger og hvordan de kommer seg over Middelhavet. Sjangeren i denne boka er  ungdomsroman.

Tags: Politikk, Menneskerettigheter, Ansvar

 




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar