Totalt antall sidevisninger

fredag 27. januar 2017

Jakten: Baroch Tendler


Boka er en ungdomsroman og handler om en gutt som heter Johan , og han bor på Grønland. Han har
en venn som heter Qasim, og han blir senere i boka kjent med en som heter Mounir. I begynnelsen av boka blir moren til Mounir drept, og det skjer svært merkelige ting på Grønland. Qasim og Johan begynner å utforske mer om det mens politiet prøver å finne ut om det var faren til Mounir som drepte moren eller ikke. Mounir flytter inn hos Johan og moren hans. Johan blir mer interessert i alt som skjer på Grønland, og etter å ha blitt kjent med Mounir finner han sider av seg selv han aldri har sett før.

Jeg synes denne boka er  helt fantastisk! Boka er bra fordi den får frem viktige temaer, og det er en roman med mye spenning! Det er også mye uforventede og spennende som skjer, og den overasker meg veldig! Språket i boka er veldig tøft, det blir nevnt mange ord som ikke passer til barn på f.eks. 12 år og yngre. Jeg har ikke kommet bort i en sånn type bok før så det var nytt, men miljøet i boka ligner litt på miljøet der jeg bor.

Boka var kjempe bra og jeg anbefaler alle over 12 år å lese den! Jeg gir boka et terningkast 5.

Her kan du kjøpe boka!:


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar