Totalt antall sidevisninger

torsdag 19. januar 2017

FALLEN ENGEL


«Øynene hans var som magneter som hengte seg fast i hver bevegelse jeg gjorde. Jeg svelget forsiktig og forsøkte å overse de urolige dansetrinnene jeg kjente i magen. Jeg kunne ikke si akkurat hva det var, men noe var ikke helt som det skulle være med Patch. Det var noe unormalt ved ham. Noe . . . utrygt.»
Boken «Fallen engel» er den første boken i en serie på fire. Boken er svært populær og er bestselgeren av alle i serien. Boken handler om den pliktoppfyllende ungdomsjenta, Nora, som møter den gåtefulle gutten med evnen til å vite hvor hun er og hva hun tenker til enhver tid. Det viser seg at han vet ubehagelig mye om henne. Uten at hun vet om det selv, står Nora overfor en rekke farlige situasjoner som kan koste henne livet. Den dagen Nora møter Patch, blir livet hennes forandret for alltid.
Til tross for bokens varierende stemning, dukker det stadig opp problemer som driver handlingen fremover. Nora er en sjenert, høflig og  skoleflink jente som alltid følger regler og hun møter alltid opp i tide. Patch, på den andre siden er mystisk, dyster, mørk og forførende. Disse kontrastene er de største og viktigste, som utspiller seg gjennom hele bokserien. Hvordan kan to så vidt forskjellige personer, ha så mye til felles?
Denne boken er original. Den fikk meg til å tenke på emner jeg ikke hadde tenkt på før. Hvordan lever man et ikke-menneskelig liv? Hvem kan man stole på, når alle hittil har sviktet? Boken er skrevet fra Nora sitt synspunkt, og leseren tar del i hennes følelser og tanker, noe  som skaper mye leseraktivitet.  Nå sitter jeg her, og lurer på hva jeg skal gjøre- nå som jeg er ferdig med hele serien.
Denne boken passer for oss som liker mysterier og unaturlige hendelser. Boken er fordelt på kapitler med 20 siders omfang, men med tanke på innholdet, burde man ha lest en bok før. Leseren må være forberedt på å tenke fra en ny side og nytt perspektiv. Med et kjapt øyekast på bokens utseende kan den virke veldig mørk, men den inneholder mer enn som så. Jeg ble fort forelsket i hovedpersonene og deres valg  som gjorde at det ble vanskelig å legge boken fra seg.  
Tags: Kjærlighet, relasjoner, engler, vennskap, kamp på liv og død, hemmeligheter og mysterier.
Liknende bøker (Basert på tags, tekst og forfatter)





















 








 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar